TRYGG-HANSAS OTRYGGHET

Annons

Polisen, Sveriges Radio och TV, tryckta media, alla dessa rapporterar om människor som blev lurade av människor som saluförde eller låtsades att saluföra Bitcoin. Om meningen med dessa rapporter var att varna mig för att försöka tjäna pengar utan ansträngning och relevanta arbetsinsatser, då är jag inte den rätta måltavlan, eftersom min inställning är, att människor bör tjäna sitt levebröd i ”sitt anletes svett”, liksom det står i Första Moseboken.
Yes, så gammaldags och så gammal, är jag.
Och det är precis detta mitt ålderstillstånd som angrips av samvetslösa bedragare, i det här, nedanbeskrivna fallet, en Trygg-Hansa-tjänare.

Varken Polisen, Sveriges Radio och TV eller tryckta media sänder ut varningar för Trygg-Hansa eller andra etablerade försäkringsbolags svindelaktiviteter. Vissa saker anses det inte vara tillrådligt att rapportera om i vårt ack så blåögda land.

Den 19 maj 2020, kl 18, ringdes jag upp av en viss Ayoub Hakim från Trygg-Hansa (ayoub.hakim@trygghansa.se). Herr Ayoub Hakim rekommenderade mig att inte betala, det vill säga, säga upp min Olycksfall 55+ – försäkring (Försäkringsnummer 95 704 071 xxx) som löpte fram till 31 maj 2020, och genom honom, på stående fot, köpa i stället en ny, HELT likvärdig försäkring för ett avsevärt billigare pris.

Eftersom jag inte är född i går, frågade jag herr Ayoub Hakim upprepade gånger om min gamla försäkring, den som han förordade att jag skulle säga upp, och den nya, den som han ville pådyvla mig, och som enligt honom var helt och till punkt och pricka likvärdiga, verkligen var det, och absolut ingenting skilde dem åt, och han gång på gång och utan minsta tvekan eller darr på rösten, svarade att självklart är de det.
Naturligtvis undrade jag hur kan det komma sig, och hans förklaring var att ”detta är en tillfällig kampanj”, som jag genom honom kan ta del av.
I stället för årsavgiften på 958 kr skulle jag betala 613 kr, en summa för vilken jag under ett år var försäkrad för följande:
Medicinsk Invaliditet 500 000 kr
Högsta ersättning för medicinsk invaliditet 1 500 000 kr
Vissa Olycksfall 5 000 kr
Sjukhusvistelse vid Akut Inskrivning 500 kr
Sjukhusvistelse, per dag 150 kr
Hjälpmedel 50 000 kr
Ärr Kristerapi Kostnader ingår
Dödsfall 50 000 kr

Dessa villkor gick jag med på, men först ville jag erhålla hela försäkringsbrevet med vanligt brev på pappret, så att jag i lugn och ro kunde kontrollera att allt stämde precis så som han beskrev det för mig.
Det skulle jag få, lovade herr Ayoub Hakim, samtidigt som han föreslog att jag i fortsättningen skulle ha kontakt bara med honom gällande Trygg-Hansa-ärenden.

2020-05-21 kl 14:20 fick jag ett mejl från Trygg-Hansa utskick@mejl.trygghansa.se: ”Tack för att du har tecknat en till försäkring hos oss”
”Härligt att du valt oss igen… Din nya för-säkring gäller från och med det datum du själv valde när du tecknade den. Varje år på huvud¬förfallo¬dagen, kommer försäkringen förnyas automatiskt…”

Skulle jag inte logga in på ”Mina sidor”, något som jag aldrig tidigare gjort, då skulle jag inte upptäcka det bedrägeri som herr Ayoub Hakim utsatte mig för.

På ”Mina sidor” fann jag först ett ”Rådgivningsdokument” med följande ordalydelse:
”Vladimir Oravsky,
Du fick rådgivning av Ayoub Hakim den 19 maj 2020.
Rådgivningen gällde Olycksfall 55+ med offert-/försäkringsnummer 95720064xxx för
Oravsky, Vladimir.
Det här är en sammanställning av rådgivningen där du kan se vilka råd vi gav dig och vår motivering till råden.
Tänk på att sammanställningen endast är en sammanfattning av rådgivningen och att det är uppgifterna i ditt försäkringsavtal som gäller för försäkringen. Det är därför viktigt att du även läser igenom för- och efterköpsinformation samt försäkringsbrevet.
1. Har du en privat olycksfallsförsäkring?
Du har svarat att du inte har en privat olycksfallsförsäkring. Därför har vi rekommenderat dig att teckna försäkringen Olycksfall 55+.”

Allt i den ovanciterade paragrafen är LÖGN, fullständig LÖGN. Herr Ayoub Hakim var fullt medveten om min pågående försäkring Olycksfall 55+, vad den innehöll, vad den kostade, och dess förfallodatum. Herr Ayoub Hakim har även rekommenderat mig att INTE betala den försäkringen som han visste allt om och som jag redan ägde.

”Rådgivningsdokumentet” fortsätter:
”Försäkringsnivå
Du kan välja mellan två olika försäkringsbelopp för medicinsk invaliditet: 200 000 kr och 600 000 kr. Beloppet påverkar hur mycket ersättning du kan få för en bestående funktionsnedsättning efter ett olycksfall.
2. Behöver du efter ett olycksfall kunna få planerad vård utan lång väntetid, till exempel operation?
Du har svarat att du inte behöver kunna få planerad vård snabbt efter ett olycksfall. Därför har vi inte rekommenderat dig tilläggsförsäkringen Privatvård.
>> Vissa sjukdomar (kan tecknas efter 55 men innan 65 års ålder)
För att du ska få bästa möjliga försäkringsskydd har vi rekommenderat att du tecknar tillägget Vissa sjukdomar. Då kan du även få ersättning direkt vid diagnos om du drabbas av ALS, Alzheimers, cancer, godartad hjärntumör och Parkinsons.”

Även detta är fullständig LÖGN, från första till sista bokstaven, INGET av detta har vi diskuterat, det enda som avhandlades var att jag får BEHÅLLA SAMMA FÖRSÄKRINGSVILLKOR SOM MIN PÅGÅENDE FÖRSÄKRING STIPULERAR, och att jag ändå får betala cirka 350 mindre för den, tack vare ”en tillfällig kampanj”.

Jag är ganska så säker på att Trygg-Hansa spelar in samtliga ”Rådgivningssamtal”, så det måste vara hur lätt som helst att kontrollera att herr Ayoub Hakim är en bedragare. Fast det är klart, även Nixons några komprometterande samtalsinspelningar var försvunna, och de som fanns kvar var manipulerat.

På mina sidor fanns även den försäkring som herr Ayoub Hakim lögnaktigt hävdade att jag ville teckna:
”Medicinsk Invaliditet 200 000 kr I STÄLLET FÖR 500 000 kr som min pågående försäkring utlovade.
Högsta ersättning för medicinsk invaliditet 600 000 kr I STÄLLET FÖR 1 500 000 kr
Vissa Olycksfall 5 000 kr
Sjukhusvistelse vid Akut Inskrivning 500 kr
Sjukhusvistelse, per dag 150 kr
Hjälpmedel 50 000 kr
Ärr enligt villkor
Kristerapi enligt villkor
Kostnader ingår
Dödsfall 25 000 kr I STÄLLET FÖR 50 000 kr
Tillägg
Privatvård, vid olycksfall efter remiss INGÅR EJ
Vissa Sjukdomar INGÅR EJ.”

Jag har ringt till Trygg-Hansa, kom dock inte fram.
Jag har på Trygg-Hansas webbplats funnit ”Formulär inte nöjd – Privatperson”. Det digitala formuläret funkade EJ.
På samma webbsida står det ”Kundklagomålsansvarig är Leif Holmberg”. Jag mejlade till herr Leif Holmberg (leif.holmberg@trygghansa.se) samma uppgifter som du nyss läste ovan.
Något svar fick jag EJ. Må hända att herr Leif Holmberg är sjuk, eller slutat på Trygg-Hansa eller är på semester. Eller också är han överhopad med kundklagomålen, något som verkar vara förståeligt. Men då bör man få ett automatiskt mejlsvar, att herr Leif Holmberg är sjuk, eller slutat på Trygg-Hansa eller är på semester, eller också att han är överhopad med kundklagomålen, samt att jag bör kontakta xxxxx i stället. Men något sådant meddelande blev frånvarande.

Jag skrev till kundklagomålsansvarige herr Leif Holmberg även att jag vill behålla försäkringen Försäkringsnummer 95 704 071 xxx och att ”Försäkring som herr Ayoub Hakim lurade mig till, 95 720 064 xxx, vill jag INTE ha.”

Jag skrev också till kundklagomålsansvarige herr Leif Holmberg, ”Herr Ayoub Hakims bedrägliga verksamhet måste stoppas innan han åstadkommer allvarliga skador åt privatpersoner och även sin arbetsgivare.”

Jag har även betalat 958 kr för min gamla försäkring 95 704 071 xxx. På mina sidor såg jag att betalningen för denna blev registrerad innan förfallodagen den 1 juni 2020.

Jag ställer mig frågan, varför herr Ayoub Hakim sysselsätter sig med bedrägerier i försäkringsbolaget Trygg-Hansas namn? Är det hans egen idé eller är det något som försäkringsbolaget Trygg-Hansa uppmuntrar honom till?

Jag ställer mig också frågan varför jag bryr mig om Trygg-Hansas försäkring Olycksfall 55+ överhuvudtaget, varför jag har överhuvudtaget betalar för denna produkt med mycket oklart innehåll? Anledningen till detta grubbleri är följande:

Alla som lyssnar på ”Plånboken”, ”programmet som reder ut stora som små konsumentfrågor”, måste upprepade gånger ha hört konsumenternas klagomål på olika försäkringsbolag som vägrar att ersätta konsumenterna för deras skada.

Den 02 november 2017 blev jag påkörd på ett övergångsställe. Kvinnan som körde bilen som körde på mig, blev dömd, Trygg-Hansa betalade dock precis ingenting till mig, trots att jag under ett halvår uppsökte olika läkare och fysioterapeuter och trots att ett av mina knän fortfarande inte är helt återställt.

I januari 2018 fick jag ett motorsågskärsår i ett av mina ben. Såret blev dokumenterat på foto. Någon ersättning från Trygg-Hansa fick jag ej.

Den 1 juni 2020 fick jag ett mejl från Trygg-Hansas kundklagomålsansvarige herr Leif Holmberg. Han skriver: ”Hej Vladimir!
Tack för ditt mail till Trygg-Hansas VD, och ditt tidigare mail till mig som jag skam till sägandes har missat. Jag ber om ursäkt för dit.
Vi kommer omgående titta på detta och återkommer till dig så snart vi är klara med vår undersökning.
Ha en bra dag!
Med vänlig hälsning,
Leif Holmberg”

Som synes, Trygg-Hansas kundklagomålsansvarige herr Leif Holmberg missar inte mejl från sin överordnade, Trygg-Hansas VD.

Trygg-Hansa känns INTE tryggt.

Klicka här för köp av och information om artikelförfattaren Vladimir Oravskys böcker.

© Vladimir Oravsky

Skriven 2020-06-01

Skriv ut sidan

Våra samarbetspartners